W czym pomaga assistance i jak działa za granicą?

20 listopada 2019
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Kryzysowa sytuacja w podróży to prawdziwy koszmar. Warto zabezpieczyć się przed takimi nieprzyjemnościami. W końcu żaden kierowca nie ma ochoty na postój w lesie poza granicami kraju w oczekiwaniu na pomoc.

Wyjazdy urlopowe i świąteczne to czas, kiedy kierowcy sprawdzają ważność swoich polis. Choćby tylko po to, aby w razie kontroli nie zorientować się, że obowiązkowa polisa OC straciła już ważność. Przy zakupie nowego ubezpieczenia na kolejne 12 miesięcy często oferowane są właścicielom pakiety ubezpieczeń. Jednym z najbardziej powszechnych rozwiązań jest zestaw polis OC + mini assistance.

Czym jest ubezpieczenie assistance?

Jest to dobrowolna polisa komunikacyjna. Kierowca nie jest zobligowany do jej zakupu, a zakres ubezpieczenia nie jest ograniczony przepisami prawa. Co oznacza to w praktyce? W umowie towarzystwo może zastosować dowolne, niemniej zgodne z prawem, zapisy dotyczące swojej odpowiedzialności. Najczęściej w ramach takiego kontraktu możemy liczyć na: holowanie pojazdu, naprawa samochodu na miejscu, wymianę koła, dowiezienie paliwa, pomoc w złomowaniu, samochód zastępczy, transport dla kierowcy i osób z nim podróżujących, opieka lekarska, opieka nad dziećmi i zwierzętami, pokrycie kosztów pogrzebu, wsparcie tłumacza, a także prawnika. W zależności od tego czy interesuje nas pakiet rozszerzony, czy też podstawowy uzyskamy różną cenę. Wiele zakładów ubezpieczeniowych oferuje tzw. mini assistance ograniczające odpowiedzialność ubezpieczyciela do wypadków drogowych i holowania pojazdu. Najczęściej jednak i ta czynność ograniczona jest w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia kilometrami od miejsca zamieszkania. Jest to zatem wygodna i tania polisa dla osób jeżdżących na krótkie dystanse, najczęściej w miastach. Takie rozwiązanie jest korzystne także dla właścicieli starszych aut, którym zazwyczaj firmy sprzedające ubezpieczenia, odmawiają ochrony. Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź ubezpieczenie assistance na Mubi.

Na jakim terenie obowiązuje assistance?

Co do zasady ubezpieczenie ogranicza się do terytorium Polski. Jeżeli zamierzamy wyruszyć za granicę, trzeba wykupić ubezpieczenie, obejmujące swoja ochroną również inne państwa europejskie. Takie polisy są z reguły droższe, a ich kwota zależy od tego, na jaki rodzaj ubezpieczenia się zdecydujemy.

Assistance krótkoterminowe na czas wyjazdu – kiedy ma to sens?

Assistance można wykupić na cały rok, albo na krótszy czas: 7, 14 lub 30 dni. Jest to szczególnie wygodne rozwiązanie dla osób, które w ostatniej chwili przed wyjazdem podjęły decyzję o wykupie polisy. Przy zakupie takiego ubezpieczenia należy sprawdzić w OWU okres karencji. Co kryje się pod tą nazwą? Czas, pomiędzy opłatą składki, a momentem, kiedy jesteśmy chronieni polisą. Jest to kluczowe w momencie szybkiego wyjazdu. Może się bowiem okazać, że przez określony umową termin, nie jesteśmy chronieni. Często, szczególnie młodzi kierowcy, nie wiedzą o takim zapisie umownym.
Na co jeszcze warto zwrócić uwagę? Przeczytaj koniecznie artykuł na Mubi https://mubi.pl/poradniki/assistance-za-granica/.

Jak zgłosić szkodę w towarzystwie ubezpieczeniowym?

Każda firma ma swoja procedurę, z którą warto zapoznać się jeszcze przed wyjazdem.Jest jednak kilka podstawowych i ogólnych zasad, o których warto pamiętać w razie wypadku lub kolizji na drodze.

Po pierwsze zabezpieczamy miejsce, w którym doszło do zdarzenia. Zadbajmy o poszkodowanych, udzielimy niezbędnej pomocy i jeśli jest to konieczne, powiadommy odpowiednie służby.

Po drugie skontaktujmy się z ubezpieczycielem. Dzwoniąc pod podany przez ubezpieczyciela numer, możemy podać numer polisy lub inne dane, które pozwolą zidentyfikować nas, jako klientów firmy. Następnie jak najdokładniej określmy miejsce, w którym doszło do wypadku. To bardzo istotne, ponieważ skróci czas reakcji ze strony towarzystwa ubezpieczeniowego i w efekcie krócej będziemy oczekiwać na pomoc. Jeśli mamy podejrzenie, co mogło się zepsuć w samochodzie, koniecznie powiedzmy o tym doradcy telefonicznemu, ponieważ w ten sposób pomoc zorganizowana dla naszego pojazdu będzie adekwatna do potrzeb. Miejmy ze sobą polisę, aby pamiętać, czego możemy wymagać od firmy wystawiającej polisę. Jeżeli mamy zagwarantowany pojazd zastępczy w warunkach OWU, będziemy mogli przez kilka dni kontynuować wyjazd na koszt ubezpieczyciela.

Zobacz Również

Komentarze

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments